متاسفانه، بیشتر تجارت ها (مخصوصا آن هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند "قانع کردن”، "ترغیب کردن” تعریف می کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. مشتریان، از افرادی که به آن ها اعتماد ندارند خرید نمی کنند. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن ها را دارد، مانع می شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است.

در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می کنیم:

1- خودتان باشید.

هر فردی در دنیا از تجارب ناخوشایندی در ارتباط با فروشندگان برخوردار است و بسیاری از افراد زمانی که در یک موقعیت خرید و فروش قرار می گیرند ، به دلیل ترس از فریب خوردن، از این موقعیت فرار می کنند. بنابراین، به جای رفتار کردن و عمل کردن مانند یک فروشنده، سعی کنید مانند زمانی که یکی از همکاران خود را ملاقات می کنید، رفتار کنید.

2- برای روابط خود ارزش قائل شوید.

اگر می خواهید تا افرادی که در اطراف شما هستند برای ارتباطی که با شما دارند ارزش قائل شوند، باید باور داشته باشید که ایجاد روابط از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین باید بر پایه ی این اعتقاد عمل کنید که شما صادقانه از ویژگی های ارزشمندی برخوردارید که تمایل دارید آن را در اختیار رابطه ی خود قرار دهید.


تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

article_image_one_627.jpg

3- در مورد افراد دیگر کنجکاو باشید.

معمولا افراد به کسانی توجه می کنند، که به آنها علاقه نشان دهند. داشتن حس کنجکاوی نسبت به افراد به عنوان یکی از عوامل حیاتی در ایجاد رابطه محسوب می شود. ایجاد کشش دائمی در دیگران نسبت به خود، فرصت یاد گرفتن چیزهای جدید و ایجاد روابط جدید را در اختیار شما قرار می دهد.

4- ثابت قدم باشید.

توانایی یک مشتری برای اعتماد به شما بستگی به این مسئله دارد که شما بتوانید به مشتری خود نشان دهید که رفتار شما در طول زمان، پایدار و ماندگار باقی می ماند. زمانی که یک مشتری بتواند به پیش بینی رفتار شما بپردازد، احتمال بیشتری دارد که به شما اعتماد کند.

5- در جستجوی حقیقت باشید.

اعتماد زمانی به وجود می آید که شما به روشی فروش خود را انجام دهید که به مشتری کمک کرده باشید. بنابراین درخواست کمک کردن را مطرح کنید تا بتوانید به کشف مواردی بپردازید که می توانید در آن زمینه ها در کنار یکدیگر کار کنید.

6- از ذهنی باز برخوردار باشید.

اگر شما مطلقا مشتری خود را متقاعد کنید که به محصول شما احتیاج دارد، در این صورت او احساس می کند که شما از ذهنی بسته برخوردارید. در عوض، اگر مشتری به این نکته اشاره کرد که در جای دیگر از خدمات بهتری برخوردار می شود، با ذهنی باز با موضوع برخورد کنید. در مقابل، مشتری احساس می کند که شما واقعا، بهترین را برای او می خواهید.

7- یک مکالمه ی واقعی داشته باشید.

هر ملاقاتی باید از گفتگو و مکالمه حقیقی برخوردار باشد، و این مکالمه نباید تنها به چرب زبانی جهت فروش محصولات اختصاص داده شود. حداقل بخشی از ملاقات خود با مشتریان را به گوش دادن به او اختصاص دهید. و مطمئن شوید که به ایجاد یک مکالمه ی مفصل می پردازید و در مورد مسائل کاری و تجاری مهم صحبت می کنید.

8- حرفه ای باشید.

مشتریان تمایل دارند به افرادی اعتماد کنند که در مورد آن چه که انجام می دهند جدی هستند، و تمایل دارند تا زمانی را به منظور دست یافتن به درک عمیق از حرفه ی خود اختصاص دهند. هر روز، زمان بیشتری را به منظور یادگیری بیشتر در مورد مشتریان خود، چالش ها و صنعت مدنظر آنها اختصاص دهید.

9- صداقت و یکپارچگی واقعی خود را نشان دهید.

موضع خود را حفظ کنید، حتی اگر برای مشتری شما یا تجارت شما محبوب نباشد. لازم نیست متخاصمانه رفتار کنید، اما از این توانایی برخوردار باشید تا بر اساس آن چه که می دانید درست است تصمیم بگیرید. و نکته ی مهم دیگر این که: هیچ وقت برای آن چه که نمی توانید انجام دهید، قول ندهید. نیازی به گفتن نیست که جلب اعتماد، تنها بخشی از این معادله است. شما باید محصولی داشته باشید که مشتریان آن را بخواهند و به آن نیاز داشته باشند. شما باید توانایی این را داشته باشید که به مشتریان خود نشان دهید، برای آن ها ارزش قائل هستید و برای رفع مشکلات آن ها تلاش می کنید. در نهایت، اگر موفق به جلب اعتماد مشتری خود نشوید، آن ها از فرد دیگری خرید می کنند که به او اعتماد داشته باشند حتی اگر پیشنهاد ارائه داده شده به آن ها، به اندازه ی کافی خوب نباشد.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته   


[ بازدید : 1 ]

ورود

شناسه :
رمز :



ن : tamyork
ت : سه شنبه 28 بهمن 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]