آنچه همه متخصصان سئو روی آن اتفاق نظر دارند این است که خرید بک لینک شمشیری دو لبه است؛ از یکسو ممکن است باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود و از سوی دیگر میتوانید از آن برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. همان طور که وبسایتهایی با رتبه خوب تعداد نسبتاً زیادی بک لینک دارند، وبسایتهای با جایگاه و رتبه بسیار پایین نیز از تعداد بک لینکهای زیادی برخوردارند؛ پس نمیتوان رتبه خوب وبسایتهای معتبر را صرفاً به تعداد بک لینکهایشان ارتباط داد. این مسئله نیاز به تحلیل و بررسی بیشتری دارد.
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی
سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.
دیدگاه گوگل نسبت به خرید بک لینک
از نظر گوگل، خرید بک لینک یک تکنیک کلاه سیاه برای سئو به شمار میرود؛ یعنی راهی برای تقلب یا گمراه کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو بهگونهای که وبسایت شما بالاتر از آنچه شایسته آن است رتبه بندی شود. همان طور که میدانید بهینه سازی سایتها برای گوگل به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم میشود و بک لینک سازی در دسته سئو خارجی یا off-page SEO قرار میگیرد. پس تا اینجا فهمیدیم که در واقع بک لینک سازی یک تکنیک سئو است؛ اما روشهای متفاوتی برای اجرای این تکنیک وجود دارد که یکی از آنها خرید بک لینک است. بهتر است بدانید اگر بک لینک مستقیم خریداری میکنید، سئو برون صفحه (off-page SEO) را به صورت صحیح انجام نمیدهید؛ اما اگر به یک وبسایت معتبر پولی پرداخت کنید با این هدف که تبلیغ برند شما را بکند و همراه با آن یک بک لینک هم به سایتتان بدهد –مانند آنچه در رپورتاژ آگهی اتفاق میافتد- موضوع کمی متفاوت است.
در واقع گوگل در هنگام مواجهه با بک لینک یک سایت سه تصمیم ممکن است اتخاذ کند:
- رتبه شما را ارتقا ببخشد.
- هیچ اقدامی انجام ندهد.
- شما را به خاطر بک لینک جریمه کند.
وقتی اقدام به ساخت بک لینک کردید و گوگل تصمیم بگیرد تا رتبه سایت شما را بهبود ببخشد، حدود 10 هفته طول میکشد تا یک پله رتبه شما ارتقا پیدا کند. خرید بک لینکهای با کیفیت نیز طرفداران نسبتاً زیادی در بین مدیران وبسایتها دارد؛ اما با این حال بک لینکهایی که از این روش به دست میآیند از نظر اکثر موتورهای جستجو نمیتوانند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. گوگل مخالف ساخت مصنوعی انواع لینکهای خارجی است، بلکه بارها و بارها تأکید بر این داشته که لینکهای خارجی که به سایت شما وارد میشوند باید به صورت طبیعی، توسط طرفداران شما و به این دلیل که آنها سایت شما را شایسته معرفی به کاربرانشان دانستهاند به وجود بیایند؛ بنابراین شاید بتوان گفت استفاده از شبکههای وبلاگ خصوصی کمی مطمئنتر به نظر برسد.
چرا خرید بک لینک اشتباه است؟
اگر به کسب و کار آنلاین خود نگاه بلند مدت دارید و میخواهید برای مدت طولانی در جایگاههای خوب صفحات جستجو قرار بگیرید بهتر است خرید بک لینک را فراموش کنید. چرا؟
هر لینکی که به سایت شما وارد میشود مثل یک رأی مثبت به سایتتان است. وقتی تعداد این رأیها زیاد شود، از نظر گوگل شما در انتخابات توانستهاید با اکثریت آراء پیروز شوید و به جایگاه نمایندگان سایتهای برتر دست یابید. حالا اگر در این میان گوگل متوجه شود شما این جایگاه را با خرید رأی به دست آوردهاید چه خواهد شد؟ آن جایگاه را از شما میگیرد یا به عبارت دیگر رتبه سایتتان به طور جدی افت خواهد کرد.
جالب است بدانید از نظر گوگل همه بک لینکها با هم برابر نیستند؛ برخی لینکها ارزش بیشتری نسبت به برخی دیگر دارند و این بستگی چند موضوع دارد:
- اعتبار سایتی که لینک در آن قرار گرفته باید یک سایت معتبر با DA مناسب باشد.
- کلماتی که در اطراف لینک به کار رفتهاند باید حتماً مرتبط با لینک باشند تا گوگل متوجه شود صفحهای که به آن لینک داده شده در رابطه با چه موضوعی است.
برای مثال بسیاری از افراد وقتی به سایت آمازون لینک میدهند بدون شک در اطراف لینک از کلمه «کتاب» نیز استفاده میکنند. این باعث میشود تا گوگل به ارتباط معنایی بین سایت آمازون و کتاب پی ببرد و بتواند آن صفحات آمازون را به خوبی در دستههای مرتبط رتبه بندی کند. اما از آنجایی که لینکهای کمی با انکرتکست «اتومبیل» به آمازون داده میشود بنابراین سایت آمازون برای کلمه اتومبیل جایگاه چندان مناسبی در گوگل ندارد.
گوگل ممکن است برای برخی بک لینکها ارزشی قائل نشود و به آنها بها ندهد؛ مثل لینکهایی که از منابع غیر قابل اعتماد به سایت شما داده شدهاند.
بدتر از آن گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که بک لینک باید برای جریمه یک سایت استفاده شود اگر به این باور برسد که سایت شما بک لینک را خریداری کرده و درصدد دور زدن انتخابات بوده است تا در واقع بتواند سریعتر از آنچه شایسته آن بوده در جایگاههای بهتر ظاهر شود، همین این کار را خواهد کرد. (البته توجه داشته باشید که انتخابات یک تمثیل است)
خرید بک لینک چگونه موجب جریمه شدن سایت شما میشود؟
جریمههای ناشی از خرید بک لینک به دو صورت اتفاق میافتد:
1- مجازات دستی یا اقدامات اسپم (Manual Penalties)
در حالی که بسیاری از جریمههای گوگل به صورت خودکار تحمیل میشوند، جریمههایی نیز وجود دارد که توسط بازدیدکنندگان انسانی برای شما وضع میشوند؛ یعنی یکی از کاربران متوجه خرید بک لینک توسط شما میشود و این اقدام شما را به گوگل گزارش میکند.
وقتی مجازات دستی شامل حال شما شود، یک پیغام در پنل گوگل سرچ کنسول برای شما فرستاده میشود. همچنین یک ایمیل نیز در این رابطه دریافت خواهید کرد.
2- جریمه های الگوریتمی
مجازات الگوریتمی هنگامی اتفاق میافتند که گوگل بهروزرسانیهای الگوریتم را حذف میکند (مانند بهروزرسانی پنگوئن که مرتبط با کیفیت بک لینکها و مبارزه با خرید بک لینک است). این فرآیند در همه اوقات اتفاق میافتد. از آنجایی که الگوریتمهای گوگل همیشه در حال اجرا هستند، سایتهایی که ناقض دستورالعملهای گوگل هستند مجازات میشوند. شناسایی مجازات الگوریتمی مشکلاند؛ زیرا برخلاف مجازات دستی، هیچ هشداری درباره آن برای شما ارسال نمیشود. تنها راه شناخت آن افت ناگهانی رتبه سایت یا افت ناگهانی در ترافیک سایت است؛ که البته آن نیز میتواند ناشی از هر الگوریتمی –غیر از آنچه به خرید بک لینک مربوط میشود- باشد.
گوگل چگونه خرید بک لینک توسط شما را تشخیص میدهد؟
برخی از ادمین های وبسایتها و متخصصان بیتجربه سئو با خوشبینی به این قضیه مینگرند که گوگل اصلاً چگونه قرار است بفهمد که بک لینک خریداری کردهاند. آنها گمان میکنند از گوگل هم باهوشتر هستند. آنچه را که آنها دستکم میگیرند این واقعیت است که میزان توانایی گوگل در تهیه و تفسیر دادهها بسیار فراتر از درک ما است. اگر فکر میکنید استفاده از یک IP VPN اختصاصی مانند PureVPN میتواند در پنهان کردن ردپاها به شما کمک کند، قابلبحث است. گوگل راهحلهای متنوعی برای تشخیص این امر در نظر گرفته است.
1- شناسایی سایتهای فروش بک لینک
اول از همه اینکه یک تیم متخصص را مأمور کرده تا دنیای مجازی را زیر و رو کرده و سایتهایی که اقدام به فروش بک لینک میکنند را شناسایی کند. سایتهایی که لینکشان در این وبسایتهای شناخته شده به فروش بک لینک دیده میشود طبعاً توسط گوگل جریمه میشوند. خوشبختانه گوگل برای این قبیل سایتها در بخش Manual Actions گوگل سرچ کنسول پیامی با عنوان unnatural links ارسال میکند و به این وسیله مدیران سایتها از علت جریمه شدنشان مطلع میشوند.
2- افزایش ناگهانی تعداد بک لینک ها
همچنین وقتی بک لینک خریداری میکنید به طور ناگهانی تعداد بک لینکهای سایتتان افزایش پیدا کرده و گوگل با استفاده از ابزار خود متوجه آن میشود.
3- کیفیت بک لینک ها
معمولاً سایتهایی که اقدام به فروش بک لینک میکنند، به نوعی مزرعه لینک هستند؛ یعنی پر از لینک سایتهای مختلف با موضوعات متنوعی که اصلاً هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. این در حالی است که ارتباط موضوعی سایتی که از آن بک لینک میگیرید یکی از معیارهای کیفیت بک لینک محسوب میشود. همچنین این نوع سایتها بک لینکها را نه در بدنه سایت بلکه در مکانهای بیارزشی چون فوتر یا در حاشیه سایت با فونتهای ریز و شلوغ قرار میدهند که صد البته از کیفیت لینکها کاسته و آنها را مشکوک میکند.
شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه
می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند.
همچنین طراحی
اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا
بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.
اشتباهات رایج در خرید بک لینک
حتماً سایتهای زیادی را مشاهده کردهاید که خدمات فروش بک لینک به شما ارائه میدهند. بسیار باید مراقب این افراد سودجو بود؛ چرا که خرید بک لینک اگر حرفهای و اصولی نباشد حتی ممکن است به نابودی وبسایتتان منجر شود. یکی از انواع سئو، سئوی منفی است که رقبای شما ممکن است برای تخریب جایگاه شما در گوگل آن را انجام دهند. بنابراین اگر مراقب نباشید ممکن است خودتان اقدام به سئوی منفی برای سایت خود کنید و یک شبه همه چیز به هم بریزد. موارد زیر از جمله جملاتی هستند که هنگام مواجهه با آنها باید ترسید:
1- خرید بک لینک ارزان
بسیاری از افراد در فضای مجازی پیشنهاد بک لینک مجانی به شما میدهند. وقتی با چنین تبلیغی مواجه میشوید یعنی آن سایت با پیشنهاد بک لینک ارزان احتمالاً عده زیادی از صاحبان کسب و کارها را به سمت خود کشیده و به زودی بک لینکهای زیادی روی سایت خود برای انواع وبسایتها منتشر میکند که برای سئوی سایتتان قطعاً خطرناک است.
2- خرید بک لینک انبوه
گوگل تعداد بک لینکهای سایت شما را تحت نظر دارد. هنگامی که ببیند حجم زیادی از لینکها به سمت سایت شما سرازیر شده است، جریمههایی را برای سایتتان در نظر میگیرد. در این راستا مطمئناً گوگل از الگوریتم پاندای خود استفاده کرده و غیرطبیعی بودن لینک سازی شما را شناسایی میکند.
3- بک لینک رایگان
در این روش یک سری ابزارهای آنلاین صرفاً آدرس شما را در دایرکتوریهای تست آنلاین وارد میکنند.
این نوع بک لینک از دو طریق به سئوی سایت شما ضربه میزند:
- اول اینکه لینکهای زیادی در بازه زمانی محدود میسازید که همان طور که قبلاً اشاره کردیم اثراتی مخرب بر وبسایت شما دارد.
- دوم اینکه از صفحات کم ارزش مقدار زیادی بک لینک گرفتهاید.
4- خرید بک لینک خارجی
در این نمونه از تبلیغات، عبارت «خرید بک لینک خارجی معتبر» استفاده میشود تا شما فکر کنید که بک لینکهای خریداری شده کاملاً برای سایتتان مفیدند. این در حالی است که از نظر گوگل تنها عواملی که به بک لینک ارزش میبخشند موضوع صفحه و سایتی که به سایت شما لینک داده است و اعتبار دامنه آن است.
چگونه بک لینک بخریم که توسط گوگل جریمه نشویم؟
بک لینکهایی که از وبسایتهای معتبر به سمت سایت شما لینک میدهند و همچنین کلمات و عبارات مرتبطی در داخل آن لینک یا اطراف و حوالی آن با موضوع سایت شما داشته باشند بدون شک نهتنها توسط گوگل جریمه نمیشوند بلکه موجب بهبود رتبه سایت در گوگل خواهند شد. بک لینکهایی که متخصصان سئو آنها را با کیفیت توصیف کرده و گوگل آنها را رأی به اعتبار وبسایت شما به حساب میآورد. این نوع بک لینکها در قالب رپورتاژ آگهی در سایتهای معتبر منتشر میشوند.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی
بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی
بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران
تگ هدینگ (heading Tag) چیست؟
هدینگ ها همان عنوانهایی هستند که برای محتوایمان انتخاب میکنیم. H1 هدینگ اصلی یا عنوان اصلی صفحه است و بقیه هدینگ ها همگی عناوین فرعیتر هستند. با وجود این عنوانها در صفحه هم کاربران و هم گوگل به ساختار اصلی صفحه و محتوای آن با جزئیات بیشتر پی خواهند برد. حتی شاید کاربری یکی از عنوانها را انتخاب کرده و فقط به مطالعه همان قسمت از مطلب صفحه بپردازد. این در حالی است که بدون وجود هدینگ وی مجبور به مطالعه کل صفحه بود یا شاید از خیر آن نیز میگذشت. تگهای هدینگ از H1 تا H6 متغیر است و یک ساختار سلسله مراتبی را به صفحه شما میدهد. شناسایی عنوان با برچسب H1 به گوگل کمک میکند تا به سرعت بفهمد محتوا مربوط به چیست؛ در واقع عنوان اصلی صفحه را نشان میدهد.
چرا باید از تگ های تیتر یا هدینگ در متن استفاده کنیم؟
همان طور که گفته شد، تگهای HTML با برجسته کردن مباحث مهم، ساختاربندی محتوا را برای کاربران و برای گوگل مشخص میکنند. پس گوگل متوجه میشود پاراگراف یا پاراگرافهای زیر یک هدینگ به چه موضوعی اختصاص دارد و باید این محتوا را برای کدام عبارات سرچ شده نمایش دهد. همچنین کاربران با دیدن یک هدینگ ممکن است آن را جذاب نبینند و ترجیح دهند که از آن گذشته و در عوض یک هدینگ دیگر که برایشان جذابتر است را مطالعه کنند. به این ترتیب در وقت خود صرفهجویی خواهند کرد. اما معمولاً دلیل اصلی استفاده تگهای هدینگ در متن، کمک به سئو سایت است.
تأثیر مستقیم تگ های تیتر بر سئو
کلماتی که در تگهای هدینگ به کار میروند به نوعی میتوانند کلمات کلیدی صفحه به شمار روند؛ چراکه نشان دهنده مباحثیاند که شما در آن صفحه در مورد آنها صحبت کردهاید. پس از همین رو در سئو سایت نقش مهمی خواهند داشت. اگر گوگل درک بهتری از ساختار صفحه داشته باشد، محتوای آن را با عبارات جستجوی بازدیدکنندگان در موتور جستجو در گوگل مطابقت میدهد. کمک به گوگل، کمک به خود شماست. رتبه سایت شما بهبود مییابد.
تأثیر تگ های تیتر غیرمستقیم بر سئو
و اما تگ تیتر فواید غیرمستقیمی هم برای سئو سایت دارد. برچسبهای HTML هدینگ تجربه بهتری برای خوانندگان شما ایجاد میکنند (UX) و به ایشان کمک میکنند تا آنچه را که به دنبالش هستند بیابند. با توجه به اهمیت زیادی که گوگل برای تجربه کاربری سایت قائل است، این امر میتواند به صفحات شما در رتبه بندی بهتر کمک کند. به علاوه، عناوین معنیدار و صادقانه خوانندگان را در صفحه نگه خواهد داشت (زمان ماندگاری بیشتر) و حتی شاید به صفحات دیگر سایتتان هم سری بزنند.
معرفی تگ h1 تا h6
ممکن است که تگهای هدینگ شما به H4، h5 و h6 گسترش یابد، اما ما فقط به بررسی سه هدینگ اول (H1 تا H3) میپردازیم زیرا این تگها دارای بیشترین ارزش SEO هستند. شما نمیتوانید از تگهای هدینگ در هر کجای صفحه خود استفاده کنید و توقع داشته باشید که سئوی سایت ارتقا پیدا کند. هر تگ جایگاه خاص خود را در صفحه دارد. تگ H1 برای عنوان اصلی در صفحه استفاده میشود؛ بنابراین هر صفحه فقط یک H1 خواهد داشت. تگ H2 عناوین فرعی داخل صفحه را میسازد که میتواند بیشتر از یک عدد باشد. ممکن است هر کدام از این عناوین فرعی دارای زیرمجموعهای باشند که آنها را با هدینگ های 3 (H3) نشان میدهیم؛ بنابراین هر تگ H2 میتواند چند تگ H3 داشته باشد. تگهای H3 نیز میتوانند زیرمجموعهای داشته باشند که با H4 مشخص میشوند؛ یعنی هر تگ H3 نیز میتواند چند تگ H4 داشته باشد. به همین ترتیب تگ H4 زیرمجموعههایی به نام تگهای H5 دارد و تگ H5 نیز زیرمجموعههایی دارد که به آنها تگ H6 گفته میشود.
اگر بخواهیم این ساختار را رسم کنیم به شکل زیر خواهد بود:
- H1
- H2
- H2
- H3
- H4
- H4
- H5
- H6
- H6
تأثیر تگهای تیتر H1 تا H6 در سئو چیست؟
تگهای تیتر از دو جنبه برای سایت اهمیت زیادی دارند؛ یکی از دید کاربران سایت و دیگری از دید موتورهای جستجو و در رأس آنها گوگل.
اثر هدینگ بر روی سئو سایت از دید کاربران
مخاطب سایت به دنبال پاسخهایی است که نیازهای وی را رفع کند و دوست دارد هرچه سریعتر به این پاسخها دست پیدا کند. بدون خواندن تیتر یک پاراگراف، او نمیتواند درک کند که آن پاراگراف راجع به چه مطلبی است و اگر یک پاراگراف تیتر (هدینگ) نداشته باشد او مجبور است آن پاراگراف را با دقت بخواند تا متوجه شود در مورد چه چیزی است. کاربران این روزها وقت و حوصله این کارها را ندارند و بنابراین راه حل سادهتر این است که صفحه را ترک کنند. پس با استفاده از عنوانهای H1 تا H6 به کاربران سایتتان کمک کنید تا زودتر به پاسخ سؤالاتشان برسند. در ضمن ناگفته نماند خیلی از متخصصین سئو بر این باورند که تنها تگ H1 تا H3 در سئوی سایت مؤثر است اما شما هرچه قدر که مطالب تفکیکشدهتری داشته باشید و از تگهای هدینگ بهتر استفاده کنید، به ماندن بیشتر کاربر در سایت خود کمک کردهاید و این امر در سئوی سایت و تجربه کاربری آن بسیار مهم است (تأثیر غیرمستقیم).
اثر هدینگ بر روی سئو سایت از دید گوگل
گوگل نیز –همان طور که پیشتر گفته شد- با استفاده از کلماتی که در هدینگ های صفحه استفاده شده است به کلیدواژههای صفحه و موضوعاتی که در صفحه در مورد آن صحبت شده است پی برده و میتواند صفحه را در نتایج مرتبط نمایش دهد.
چگونه هدینگ ها (تیترها) را سئو کنیم؟
همان طور که محتوای صفحه را سئو میکنید، در استفاده از هدینگ های صفحه نیز باید قوانینی را به کار ببرید تا آنها نیز مطابق با اصول سئو باشند.
به این منظور به نکات زیر توجه کنید:
استفاده از کلمات کلیدی در هدینگ ها
اما میدانیم که بهتر است از کلمات کلیدی صفحه و در هدینگ ها استفاده شود. به علاوه، بهتر است کلماتی که در هدینگ استفاده شده در پاراگراف زیر هدینگ نیز به کار رود تا گوگل متوجه شود که این هدینگ مرتبط با مطلب زیر آن بوده و به درستی انتخاب شده است. به عبارت دیگر، ارتباط بین عناوین html و مطالب زیر آن ضروری است. در عین حال باید برای تگ هدینگ html از تنوع استفاده کنید. عناوین خود را با همان کلمات کلیدی ثابت پر نکنید.
تعداد هدینگ ها، تعداد کلمات هدینگ و پاراگراف زیر آن
هیچ قاعده اثبات شدهای برای طول تیترهای html وجود ندارد. هیچ قانون اثبات شدهای نیز برای تعداد بهینه عناوین html وجود ندارد. افزونه Yoast همواره تأکید دارد که برای هر 300 کلمه باید یک تگ هدینگ مشخص کرد. چراکه اگر یک متن یکدست و شلوغ جلوی دید کاربر قرار دهید خواندن آن صفحه در نظرش کاری بسیار سخت و دشوار مینماید و به احتمال زیاد آن صفحه را ترک خواهد کرد.
سایر نکات مربوط به استفاده از هدینگ
- هنگام به روز رسانی محتوا، از به روز رسانی عنوان H1 و سایر برچسبهای تیتر، H2، H3 غافل نشوید.
- به هیچ وجه هدینگ ها را سفارشی نکنید. باید تگهای هدینگ را طبیعی نگه دارید. خوانایی برای محتوای با کیفیت بالا بسیار مهم است.
- اگر محتوا اجازه سلسله مراتب را نمیدهد، به اجبار این کار را نکنید. شما میتوانید بدون آن خوب هم عمل کنید.
- همیشه برچسبهای عنوان را منظم قرار دهید.
- قسمتهایی که میتوانید حذف کنید را پاک کنید. استفاده از آنها ممکن است موجب سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو شود.
- از سبک (CSS) برای بازنویسی رفتارهای پیش فرض برای برچسبهای عنوان استفاده کنید اما همیشه نظم و سطح را حفظ کنید.
نکات کاربردی در استفاده از تگهای هدینگ و تیترها
برای کارگذاری تگهای هدینگ و تیترها در متن و کدهای HTML باید قاعده مشخصی را رعایت کنید. البته اگر از سیستمهای مدیریت محتوا استفاده کنید و حتی در نرم افزار word نیز امکان انجام خودکار این کار وجود دارد.
اما اگر قصد دارید برای این منظور از کدهای HTML استفاده کنید توجه به مثالهای زیر کافی است:
آموزش استفاده صحیح از تگهای هدینگ H1 تا H6 در متن
تگ هدینگ (heading Tag) چیست؟
چرا باید از تگهای تیتر یا هدینگ در متن استفاده کنیم؟
تأثیر مستقیم بر سئو
تأثیر غیرمستقیم بر سئو
معرفی تگ h1 تا h6
جمع بندی
تگهای هدینگ h1 تا h6 در همه نوشتهها نظیر مقاله، پایان نامه و دیگر نوشتهها مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین یادگیری آنها امری بسیار ضروری است. باید از آنها در راستای بهبود جایگاه سایت خود استفاده کنید. تمام صفحاتتان باید شامل تگهای هدینگ به خصوص h1 تا h3 باشند. این کار برای سئوی سایت بسیار مفید است. در غیر این صورت و در صورت انتشار یک متن یک دست و بدون داشتن عبارتهای برجستهتر و درشتتری که نشان دهنده تیتر مطالب زیرین باشد، نباید انتظار نرخ ماندگاری بالای کاربران در سایت را داشته باشید.
پا نوشت:
طراحی سایت تبریز، طراحی سایت املاک ، طراحی سایت پوشاک ، طراحی
سایت خودرو
طراحی سایت ترکیه ،طراحی سایت ارومیه، طراحی سایت گرگان ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت اراک ،