دوربین های تحت شبکه از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای استفاده‌ می‌نمایند تا برای کاربران قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌ای را نوآوری نمایند. با بهره‌گیری از این قابلیت‌ها به معنای تمام و کمال می‌توانید برنامه و زیرساخت امنیتی فعال را پیاده سازی کنید.

پیاده سازی سامانه نظارت تصویری در کسب و کار شما می‌تواند مزایای خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی را برایتان ایجاد نماید. مزایای این سیستم‌ها بیش از امنیت و ایمنی است که شما از آن انتظار دارید. یکی از وظایف مهم در کسب و کارها که سبب موفقیت آن می‌شود حفظ دارایی، مشتریان و کارکنان یک سازمان یا شرکت می‌باشد.

در گذشته پیاده سازی و بهره‌برداری از سامانه‌های دوربین‌های امنیتی هزینه‌بر بود و توانایی ارائه خدمات به کاربران به خدمات کوچکی محدود می‌شد. در دهه گذشته فناوری نظارت تصویری پیشرفت فراوانی داشته و نوآوری‌های متعددی در آن خلق گردیده است. این نوآوری‌ها سبب مقرون به صرفه شدن این صنعت و کارآمد تر شدن آن شده است.

مقاله زیر به تشریح تفاوت‌های دوربین‌های آنالوگ و سامانه‌های نظارت تصویری تحت شبکه می‌پردازد، و مزایای سامانه‌های نظارت تصویری تحت شبکه را بیان‌ می‌نماید. اگر خواهان یادگیری مطالب بیشتر هستید و یا سوالاتی در این زمینه دارید به

محدودیت های سامانه های نظارت تصویری آنالوگ قدیمی :

قبل از آنکه به تشریح مزایای حیرت انگیز دوربین های تحت شبکه و تاثیر آن بر کسب و کار بپردازیم، لازم است تفاوت‌های سامانه‌های نظارت تصویری تحت شبکه و نسل قبلی این سیستم‌ها یعنی سیستم های نظارت تصویری آنالوگ تشریح گردد. در گذشته سامانه‌های نظارت تصویر مدار بسته مبتنی بر فناوری آنالوگ بود.

اکثر مردم سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ را از فیلم های ویدیویی با ویژگی های تک رنگ، سیاه و سفید از دهه نود و اوایل دهه ۲۰۰۰ به یاد می آورند. سامانه‌های دوربین مداربسته آنالوگ کلا مبتنی بر کابل می‌باشد و هر دوربین نیاز است که به طور مستقیم با یک کابل با مرکز، ارتباط نظیر به نظیر برقرار نماید.

دوربین‌های سیستم‌های مداربسته آنالوگ فقط باید در جاهای مشخص نصب شوند و امکان توسعه پذیری آن وجود ندارد و این سیستم ها انعطاف پذیر نیستند که بتوان دوربین ها را در مکان‌های مختلف نصب و محل تعبیه آن را تغییر داد. اما این مساله در فناوری تحت شبکه به معنای واقعی سهل و آسان شده و می‌توان دوربینهای متعددی در این سیستم‌ها به راحتی اضافه کرد. از سویی دیگر کیفیت تصاویر ویدیویی دوربین‌های مدار بسته آنالوگ نسبت به رقیب خود در خانواده سیستم‌های نظارت تصویری، یعنی دوربین‌های تحت شبکه، بسیار پایین تر است.

در سیستم‌های آنالوگ، تصاویر ویدیویی به محل اتاق مانیتورینگ و یا ذخیره سازی روی نوار VCR فرستاده می‌شود و این تصاویر روی‌ نوارهای ویدیویی و یا دستگاه ذخیره ساز دیجیتال DVR ذخیره می‌گردد. ذخیره کننده‌های دیجیتال حاوی هارد دیسک هایی هستند که در هنگام ضبط تصاویر به سرعت ظرفیت آن‌ها پرشده و نیاز است که هارد دیسک‌ها پاک شوند و یا هارد دیسک نو جایگزین آن گردد.

کیفیت پایین دوربین‌های آنالوگ سبب می‌شود که کاربر دیگر نتواند جزئیات تصویر نظیر خصایص چهره، رنگ لباس و ویژگی‌های دیگر را تشخیص دهد. چالش دیگر سیستم‌های آنالوگ بحث ذخیره سازی است، که این چالش در سامانه‌های تحت شبکه حل شده است.

چه عملی سبب شده است که سامانه‌های نظارت تصویری تحت شبکه کارا و مفید به شمار آید؟

دوربین های تحت شبکه در برابر سیستم‌های آنالوگ بسیاری از مشکلات و چالش‌های گفته شده را برطرف کرده‌اند. اکثر دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه کابل کمتری در مقایسه با سیستم‌های آنالوگ نیاز دارند. به طور کلی سیستم‌های تحت شبکه کابل کشی کمتر و ساده تری دارند.
این عامل سبب مقیاس پذیری دوربین‌ های تحت شبکه شده و امکان توسعه آن را ساده می‌نماید و اضافه کردن دوربین مداربسته در این سیستم بسیار ساده خواهد شد. بدین ترتیب کاربران برای توسعه امنیت و محافظت از اموال خود می‌توانند در مکان‌های متنوع و مختلف این دوربین‌ها را نصب نمایند..
دوربین‌های تحت شبکه دارای رزولوشن بالاتری هستند و تصویر با کیفیت‌تری را فراهم می‌نمایند و این امر با بهره‌گیری از ویژگی‌هایی همچون دید درشب، تصویر رنگی درشب و هوشمند سازی تصویر کارایی و کیفیت را چند برابر می‌نماید. کاربران با استفاده از این ویژگی‌ها مطمئن خواهند شد که جزئیات مختلف شامل شماره پلاک و رنگ مو و موارد دیگر در تصاویر در تصویر فراهم می‌شود.
ذخیره کردن تصاویر ویدیویی سیستم‌های مداربسته هیچ وقت آسان نبوده است. دوربین‌های تحت شبکه تصاویر خود را به صورت کد شده ارسال و در مرکز مدیریت تصاویر جمع آوری‌می‌گردد و کاربران برای ذخیره سازی آن می‌توانند از دستگاه‌های ذخیره سازی مبتنی بر شبکه NVR یا DVR و یا سامانه‌های ابری (کلود) استفاده نمایند و این امر کارایی بسیار بالاتری را به نسبت سیستم‌های آنالوگ فراهم می‌نماید.

 

حتما بخوانید: اشتباهات متداول درزمان تعویض دوربین های آنالوگ به IP

مزایای پیاده سازی سیستم‌های مدار بسته تحت شبکه در کسب و کار شما :

پیاده‌سازی سامانه‌های نظارت تصویری تحت شبکه در کسب و کار شما مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت و استفاده از آن سرمایه‌گذاری خوب و ارزنده‌ای به شمار خواهد رفت. هر کسب و کاری در معرض مخاطرات و تهدیدهایی همچون دزدی و خرابکاری است. و این مخاطرات سرمنشا بیرونی و درونی خواهند داشت.
یک خرابکاری و دزدی سبب از دست دادن اموال و نیروی کارکنان می‌شود و این امر وقفه‌ای را در کار ایجاد می‌نماید و فعالیت‌های روزمره را دچار اختلال خواهد نمود. جرایم و مخاطرات ذکر شده تنها گوشه‌ای از تهدیدهای موجود در کسب و کار شما می‌باشد.
دعاوی کلاهبرداری و جعل نیز می تواند برای یک سازمان هزینه‌های بالایی را متحمل کند که جزئی از این مخاطرات به شمار می‌آید. هزینه بالاتر دوربین های تحت شبکه به منزله ایجاد و ارائه خدمات نوآورانه این تکنولوژی است. در بخش زیر برخی از این مزایا را تشریح می‌نماییم.

 متوقف کردن جرم قبل از وقوع آن :

اکثر مدیران و صاحبان مشاغل برای محافظت از تجارت خود در برابر جرایم، از دوربین های تحت شبکه بهره می‌گیرند. این افراد نیاز است که امنیت کارکنان و مشتریان خود را که هر روز به اداره مراجعه می نمایند، پشتیبانی کنند.

دوربین‌های مداربسته باید قبل از وقوع جرم از اجرای آن جلوگیری کنند. این بدان معناست که مجرمان قدرت و برتری سیستم‌های نظارت تصویری را می‌شناسند و در صورت وجود یک سیستم قدرتمند و فناورانه، از اجرای جرم صرف نظر خواهند کرد.

بر اساس تحقیق‌ها و گزارشات محققان امنیت، مجرمان به دنبال ساده‌ترین اهداف برای به وقوع پیوستن جرم هستند و این تحقیق از مطالعات آن‌ها در باره ماهیت جرم و چرایی اجرای جرم در برخی مشاغل توسط این محققان صورت گرفته است.

به بیان ساده‌تر مجرمان به دنبال اهدافی هستند که در کسب و کار آنها از سیستم‌های امنیتی نظیر دوربین‌های مداربسته و یا تجهیزات کنترل تردد کمتر استفاده شده است و یا سیستم‌های آن‌ها از نظر قدرت و توانمندی پایین است. وجود دوربین های تحت شبکه سبب جلوگیری جرم قبل از وقوع آن خواهد شد.

کم کردن و از بین بردن سرقت :

سرقت کالا و یا دارایی در کسب و کار شما سبب ایجاد لطمه و خسران به شما خواهد شد. به جز سارقان، کارمندان نیز می‌توانند برای یک کسب و کار آسیب پذیر باشند و با توجه به دسترسی ساده این افراد به مکان‌های حساس و حفاظت شده، کالاهای مختلف می‌تواند توسط ایشان از آن‌جا خارج شود.

کارمندان ناراضی می‌توانند پول و زمان شما را به سرقت ببرند، دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه این سرقت را اگر ازبین نبرد، حتما این مخاطره را بسیار کاهش می‌دهد.

ایجاد یک استراتژیک برای سازمان و قرارگیری دوربین‌ها در مکان‌های مختلف مانند راهروها، صندوق های پول ، گاوصندوق ها، اتاق ها و … سبب می‌شود بر رفتار و اموال نظارت تمام و کمال داشته باشید و با رصد کردن فعالیت کارکنان، اطمینان حاصل می‌کنید هیچ کس پول و زمان کار را به سرقت نمی‌برد.

همانطور که گفته شد وجود دوربین‌های مدار بسته سبب صداقت افراد می‌شود.

نتیجه گیری :

یکی از مزایای سامانه‌های نظارت تصویری بهبود روزافزون کارکردها در چرخه کسب و کار است. با استفاده از فناوری هوشمند سازی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری، دوربین‌ های تحت شبکه می‌توانند رفتار مشتری را رصد کرده و گزارشی را برای کارفرما تهیه کنند که مشتریان در کجا ترافیک بیشتر و توقف بالاتری داشته‌اند و کدامین مکان کمتر مورد استقبال قرار گرفته است.

این گزارش به شما کمک می‌کند که در بازاریابی و چیدمان استراتژی بهینه‌تری را فراهم نمایید. از سویی دیگر با نظارت بر کارمندان فعالیت‌های دقیق آن‌ها را رصد کرده و در صورت نیاز در تعریف وظایف شغلی آن‌ها تغییراتی را اعمال کنید و وظایف آن‌ها را بهتر بشناسید.

در صورت وجود وظایف زائد و غیر ضروری، این وظایف را حذف و بهبود بخشید تا کارایی و بهره وری در کسب و کار شما توسعه یابد. نظارت بر کارکنان، یادگیری الگوهای سفارش توسط مشتریان در سامانه‌‌های هوشمند و سایر کاربردها همه ویژگیهای مفیدی هستند که توسط  دوربین های تحت شبکه در مشاغل ارائه شده است.

1.      دوربین مداربسته برای خانه

2.      واترمارک دوربین مدار بسته

3.      حافظت از سیستم های تحت شبکه

4.      قابلیت تشخیص شی رها شده در دوربین مداربسته

5.      ای او سی در دوربین مدار بسته

6.      علت بوق زدن دستگاه DVR

7.      تحلیل ویدئویی در دوربین های مداربسته

8.      امنیت دیتا سنترها

9.      دوربین مدار بسته پانوراما

10.  دوربین مداربسته استارلایت

11.  کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.