برد در دوربین های مدار بسته ی بی سیم، در واقع همان بهترین فاصله برای دریافت و ارسال تصاویر بدون نیاز به کابل کشی است. با توجه به اینکه دوربین های مدار بسته ی بی سیم، شامل دو دسته ی آنالوگ و دیجیتال هستند، محدوده ی برد در آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

دوربین های مدار بسته ی بی سیم آنالوگ

در دوربین های بی سیم آنالوگ، انتقال ویدئو های صوتی و تصویری، با استفاده از فرکانس و امواج رادیویی صورت می گیرد. برد این دوربین های بی سیم، حدود 90 متر است که در صورت وجود موانعی چون: دیوار و یا دیوار، محدوده ی برد کمتری را شامل می شود. پهنای باند در این دوربین های بی سیم، در سه فرکانس 900 مگا هرتز، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز موجود است که در حال حاضر اکثر دوربین های نظارتی بی سیم، با فرکانس 2.4 گیگا هرتز عمل می کنند.

دوربین مدار بسته ی بی سیم IP

به دوربین های که دارای استاندارد IEE802.11 و یا WiFi هستند، دوربین های مدار بسته ی بی سیم دیجیتالی (تحت شبکه) می گوییم. ویدئو های صوتی و تصویری، در این دوربین های بی سیم، از طریق بسته های دیجیتالی رمز گذاری می شود و با پهنای باند اینترنت، انتقال داده می شوند. محدوده ی برد در این دوربین های بی سیم، حدود 137 متر است. همچنین این دوربین، با استفاده از تکنولوژی WiFi، امکان ارسال و دریافت تصاویری با حجم بالا را فراهم می کند.

باید توجه داشته باشیم که در صورت استفاده از دوربین های شبکه در تعداد زیاد، ممکن است در پهنای باند و انتقال تصاویر، اختلال ایجاد شود. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان، از چند شبکه ی بی سیم اینترنتی استفاده می کنند.

دوربین پینهول

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سویئچ شبکه

بهترین سویئچ شبکه

انواع سویئچ شبکه

سوئیچ شبکه 8 پورت

اسپلیتر دوربین مداربسته

اسپلیتر دوربین مدار بسته